Prečo som odišla zo Slovenska a už sa nikdy nevrátim

8. októbra 2022, Lady Vision, Cudzinka

Spomínam si, ako som si niekedy v osemnástich povedala, že pôjdem ku každým voľbám, ktoré sa budú konať. Robila som novinárčinu a pripadalo mi to dôležité. Dnes si už nespomínam prečo.

Posledné voľby, ktorých som sa zúčastnila, dopadli presne tak, ako si táto krajina zaslúžila. Despotickou diktatúrou šovinistu s hraničnou poruchou osobnosti, narcizmom a pomýleným božským komplexom. Zvolením OĽaNO sme si na druhej strane ako krajina dokázali, že sme nekonečne liberálni – dovolíme šialencom, extrémistickým katolíkom a šovinistickým hovädám riadiť našu krajinu. Žiadne konzervatívne hodnoty ako demokracia, slušnosť alebo zdravý rozum. Na to nás nie je!

Veľmi dobre si pamätám na volebnú noc. Aj na vyhlásenie výsledkov, keď sa Igor pozeral na monitor a v tvári mal jasnú emóciu: „Do pi*e, teraz budem fakt musieť niečo robiť, tí kok*ti ma naozaj zvolili!“ Ja som si hovorila to isté, Igi.

S pandémiou nikto nepočítal. Nezvládla ju žiadna krajina na svete, pretože to bola situácia, ktorá sa v modernej histórii nikdy nestala. Je preto nefér hádzať špinu na vládu za to, že nás zadĺžila na 4 generácie, aj keď Sulík nenakúpil testy.

Keď začali vymýšľať s povinným očkovaním (čo je rovnaká p*čovina ako povinné tetovanie), pozrela som sa na môjho muža a spýtala sa, prečo sme vlastne na Slovensku. Obaja sme digitálni nomádi, pracujeme z ktorejkoľvek časti sveta, kde majú internet, nič nás tu predsa nedrží.

Obaja sme kedysi žili mimo Slovenska a máme na to množstvo skvelých spomienok. Vrátili sme sa, stretli sme sa a rozhodli sme sa, že založíme rodinu a ostaneme v našej domovine. Aby si všetky babky & tetky mohli užiť vnúčat a my pokoj kdesi na samote u lesa, v dome s drevenou verandou a dvoma mačkami.

Ale potom si Putin povedal, že masová vražda Ukrajincov je ten najlepší spôsob trávenia voľného času a médiá začali robiť bububu s tým, že sa na Ukrajine nezastaví.

„Išiel by si bojovať za svoju vlasť?“ spýtala som sa ironicky môjho muža pri večerných správach.
„Zbalil by som sa a šiel do pi*č, nie zabíjať cudzích ľudí kvôli chorej hlave nejakého zakomplexovaného trta,“ ani nezdvihol zrak od tabletu, na ktorom preháňal LoLko.

Sadla som si na balkón, zapálila cigaretu a otvorila Google Earth. Dívala som sa, kam by sme asi mohli odísť tak, aby to vyhovovalo našim preferenciám.

Niekam, kde je to dosť blízko na to, aby ľudia, ktorí sa chronicky boja lietať, mohli prísť autom. Ale dosť ďaleko na to, aby z nás po výbuchu jadrovej bomby neboli nejaké Zuzy Plačkové. Niekam, kde sú potraviny chutné a ceny priaznivé. Takže veľmi ďaleko od strednej Európy. Niekam, kde je dekriminalizovaná marihuana a ľuďom nevadia buzny, černosi či zmätení tranformeri. Niekam, kde je slnko, pláže a voda a celý rok teplo. Ale nevládne tomu zmätený Biden či nabudený kartel.

A tak sme sa presťahovali do Portugalska.

Trvalo presne 7 mesiacov od rozhodnutia, že „Odtiaľto ideme do p*če“, po zbalenie všetkého, čo vlastníme, do nášho auta. Išli sme 3200km a trvalo nám to 3 dni. Prešli sme pol Európy a prišli na samotný koniec sveta. Na juh, kde je 300 dní v roku slnko, pláže sú pieskové, oceán chladný a ľudia veselí.

Inflačné šialenstvo, ktoré sa prehnalo Slovenskom, bol náš inštitút poslednej kvapky. Všetci zrazu chceli, aby sme platili viac za veci, ktoré už beztak boli predražené. Aby sme platili viac a mali menej. Aby sme platili viac a teda žili menej.

Na Slovensku nie je nič, na čo by sme mohli byť pyšný. Okrem Esetu. Všetko ostatné, čo sme vytvorili, stojí za hovno. Sme odpadkovým košom Európy, naši ľudia jedia predražené potraviny, ktoré mali skončiť v koši. Nemáme učiteľov, sestry ani lekárov. Nemáme mentálne spôsobilého ministra financií a náš premiér je nesvojprávna chudera. A jediné, čo nás upokojuje, je fakt, že o chvíľu to celé skončí a znova príde mafoš Fico, ktorý síce kradol a možno aj zabíjal, ale aspoň s politickou noblesou a bez medzinárodnej hanby!

Dnes sedím na terase s výhľadom na oceán a chcem vám povedať iba 2 veci:

1.choďte zo Slovenska preč

2.porovnanie cien:

Nájom Portugalsko: 1000€ za 3i, 100m štvorcových, garáž, terasa, bazén
Nájom Bratislava: 1300€ za 3i byt, 77m štvorcových, garáž, balón, výhľad na stavenisko, nepretržitý hluk

Mlieko klasické PT: 0,69€
Mlieko klasické SK: 1,39€

Mlieko delakto PT: 0,70€
Mlieko delakto SK: 1,99€


Maslo 250g PT: 1,20€
Maslo 250g SK: 3,99€


Chlieb PT: 0,45 – 1,29€
Chlieb SK: 1,19 – 3,69€


Vajcia PT: 1,20€ za 12ks
Vajcia SK: 2,79€ za 10ks


Paradajka PT: 0,80€/kg
Paradajka SK: 4,49€/kg


Kura 1kg kukuričné PT: 2,90€
Kura 1kg úbohé SK: 4,99€

Ceny som na porovnanie brala z portugalského Continenté a slovenského Tesca.

Nehovorím, že by ste sa teraz mali všetci húfne sťahovať do Portugalska. Ja tu tú vašu slovenskú depresiu rozhodne nechcem.

Len vravím… posledný nech zhasne.